یاتما تولکی دالداسندا گوی یسون اصلان سنی، كچمه نامرد كورپیسینن گوی آپارسون سیل سنی

بررسی تاریخی: ترکان ساکنین اصلی و بومی آذربایجان

نوشته شده توسط : قارانقوش
پنجشنبه 18 مرداد 1397-11:33 ب.ظ


 دکتر حسن راشدی:  در مورد بومی بودن ترکان در آذربایجان در کتاب تاریخی «کتاب التیجان» که به دست تاریخ نویس عرب «ابو محمدعبدالملک ابن هشام» نوشته شده و خود وی در تاریخ ۸۲۹- ۸۲۸ میلادی (۲۰۸-۲۰۹ هـ ق) در گذشته است در مورد مذاکرات معاویه اوّل خلیفه پنجم با عبیدابن شرویه (سالهای ۶۶۱-۶۶۸ میلادی) آمده است:
عبید ابن شرویه در مورد حمله شمر بن القطاف به آذربایجان در زمان «رایش» پادشاه یمن در حضور معاویه صحبت میکرد؛ او اظهار میداشت که آنچه در حمله ابن القطاف اتفاق افتاده به دستور او بر روی دو سنگ نوشته شده که این سنگها اکنون( زمان وی) نیز در آذربایجان نگهداری می شوند, وقتی صحبتهای عبید باینجا می رسد, معاویه سخن عبید را قطع کرده می پرسد:
عبید, ترا خدا نظر و خاطرات خود را در مورد آذربایجان برایم بگو.
عبیدابن شرویه چنین جواب میدهد: «آنجا سرزمین ترکان است, آنها در آنجا متمرکز شده و اجتماع بزرگ و متشکلی را فراهم آورده اند.»
«در جریان گفتگوی عبید با معاویه دوبار از آذربایجان سخن به میان آمده است. بار اوّل از حمله حارث رایش, پدر ابرهه معروف, که به روایتی در سال تولد حضرت محمد (ص) بافیل به مکّه حمله کرد- به آذربایجان سخن رفته است. به روایت عبید, رایش با صد هزار قشون از یمن به راه افتاد و از طریق جزیره‌العرب و عراق به کوهستان موصل فرود آمد و در آن جا شمربن القطاف. . . را همراه با صد هزار لشکر روانه آذربایجان کرد.» «شمر وارد آذربایجان شد جنگجویان آنها را کشت و کودکان را اسیر گرفت. پس باز آمد و روی دو پاره سنگ موضوع آمدنش را نگاشت. آن دو سنگ هم امروز [در اواسط سده یک هجری] بر دیوار آذربایجان باقی است.
معاویه گفت: خدا ترا خیر دهاد, از حال آذربایجان بگو؟
عبید گفت: آذربایجان از سرزمینهای ترک است و ترکان در آن گرد آمده اند . . . » بار دوم, عبید از حمله تبع الرائد بن تبع الاقران بن شمر یرعش- که او را تبع اکبر و یا رائد خوانند و از امرای یمن بوده- به آذربایجان سخن گفته است. از آنجایی که ابرهه در حدود سالهای ۵۳۳-۳۴ میلادی به پادشاهی یمن رسیده» میتوان حدس زد که حمله حارث رایش به آذربایجان در حدود ربع اوّل سده ۶ میلادی [حدود ۵۰۰-۵۲۵ میلادی] صورت گرفته است.
این خبر را طبری [و به نقل از او بلعمی] و حمزه اصفهانی و ابن اثیر و . . . هم با تغییرات اندک نقل و همه به جنگ رایش در آذربایجان اشاره کرده اند. از میان آنها تصویر صفحه مربوط به این موضوع ( حمله تبع الرائد (زائد) بن تبع الاقران بن شمر یرعش) از جلد دوم ” تاریخ بلعمی ” (صفحه ۶۸۱ ) ترجمه ” تاریخ طبری ” که به تصحیح مرحوم محمد تقی بهار ” ملک الشعرا” صورت گرفته و به کوشش محمد پروین گنابادی در سال ۱۳۵۳ چاپ شده است تقدیم می گردد:

 


 

دورنانیوز 

ادامه مطلب


نظرات() 

پس‌لرزه‌های لغو سخنرانی طباطبائی در تبریز

نوشته شده توسط : قارانقوش
پنجشنبه 18 مرداد 1397-11:20 ب.ظ


کسی که اندک آشنایی با نوشته‌های طباطبائی داشته باشد می‌داند که در اندیشه سیاسی وی، نظام پادشاهی، آن هم از نوع پارس‌گرایانه‌اش، بنیادی‌ترین آرمان سیاسی محسوب می‌شود. بنابراین، همراهی و همکاری وی یا اذنابش با سلطنت‌طلبان امری نیست که چندان بعید به نظر برسد.

یول‌پرس – محمد رحمانی‌فر: هنگامی که با سخنرانی طباطبائی در تبریز مخالفت کردم. تعداد معدودی از دوستان که شاید از منظر تئوری توهم توطئه به این ماجرا می‌نگریستند به اینجانب تذکراتی دادند. واقعیت این است که نه تنها برای آنها بلکه برای خود من هم عجیب بود که برای دومین بار متوالی درست در بحبوحه اعتراضات عمومی در کشور و انتشار گسترده فراخوان‌هایی به منظور تحریک مردم آذربایجان برای راه‌اندازی تظاهرات خیابانی و سکوت معنی‌دار تبریز و آذربایجان، به یک باره بنرهای سخنرانی طباطبائی در همه جا پخش شد.

محمد رحمانی‌فر – نویسنده و مترجم

در آذرماه سال قبل هم عده‌ای از دوستان، انتشار خبر سخنرانی طباطبائی در تبریز را اقدامی از پیش طراحی شده برای تحریک فعالین آذربایجانی و کشاندن آنها به خیابانها و بهره‌برداری سیاسی از این امر قلمداد می‌کردند و این بار با تکرار همان امر در شرایطی کاملاً مشابه، استدلال این دوستان قوت بیشتری گرفته‌بود.

امر دیگری که دوستان بدان اشاره نمی‌کردند ولی من در کنار استدلال‌های آنها قرار می‌دادم قرابت فکری طباطبائی و اذنابش با سلطنت‌طلبان بود. کسی که اندک آشنایی با نوشته‌های طباطبائی داشته باشد می‌داند که در اندیشه سیاسی وی، نظام پادشاهی، آن هم از نوع پارس‌گرایانه‌اش، بنیادی‌ترین آرمان سیاسی محسوب می‌شود. بنابراین، همراهی و همکاری وی یا اذنابش با سلطنت‌طلبان امری نیست که چندان بعید به نظر برسد.

علی‌رغم اینکه طباطبائی و اذنابش در بسط اندیشه‌های نژادپرستانه‌ خود و همچنین در تلاش برای تحریف تاریخ و هویت مردم آذربایجان با هیچ مانعی مواجه نیستند، با این حال آنها همچنان ناراضی هستند که چرا یک دولت ملی (البته از نوع دیکتاتوری پهلوی) ندارند تا بتوانند با استفاده از نیروهای سرکوبگر خویش، به قلع و قمع فعالین مدنی، فرهنگی و ملی آذربایجان مبادرت ورزند. اظهارات یکی از مهاجمان به غرفه انتشارات آذرتورک در نمایشگاه کتاب تهران و افسوس وی از نداشتن دولت سرکوبگر ملی، مبین شکست مفتضحانه آنها در عرصه فرهنگی و اندیشه‌ورزی در برابر فعالین فرهنگی آذربایجان و روی آوردن آنها به اندیشه‌های سرکوبگرانه به عنوان آخرین پایگاه برای مقابله با رشد روزافزون اندیشه‌های هویت‌گرایانه و حق‌طلبانه در آذربایجان می‌باشد.

البته، نمونه‌های دیگری از این نارضایتی و تلاش برای بحران‌آفرینی را می‌توان در نوشته‌های یأس‌آلود اخیر اذناب طباطبائی، به دنبال لغو حقارت‌بار سخنرانی وی، مشاهده کرد. به نحوی که اگر از سوز و گداز یکی از همین اذناب به خاطر لغو سخنرانی مزبور چشم‌پوشی کنیم می‌توان گفت که سراسر نوشته ایشان به صورت غیر مستقیم تصویرگر یأس و اندوه وی از عدم تحقق رویای او در خصوص سرکوب فعالین مدنی آذربایجان می‌باشد.

با اینکه نامبرده، با زرنگی تمام سعی می‌کند نیت اصلی خویش را پنهان نماید ولی از یک سو با اظهار اینکه ” قوم گراها ثروتی اندوخته اند و شکمی فربه کرده اند و دیگر حال به خیابان آمدن ندارند.” سعی در تحریک فعالین مدنی آذربایجان و کشاندن آنها به خیابان‌ها دارد و از سوی دیگر ضمن زیر پا گذاشتن تمامی موازین اخلاق سیاسی با اظهار ” دیری نخواهد گذشت که انقلاب اسلامی و قرآن و اسلام و تشییع نیز هدف قرار خواهند گرفت.” تلاش می‌نماید تا نیروهای جمهوری اسلامی را برای سرکوب این فعالان ترغیب نماید.

واضح است که ایشان فقط و فقط به دنبال استفاده ابزاری از مقدسات نظام جمهوری اسلامی هستند وگرنه به خوبی می‌دانیم که آبشخور اندیشه‌های نژادپرستانه، باستان‌گرایانه و هویت‌ستیزانه وی و همقطارانش در کجاست.

سخن آخر: علی رغم اینکه هیچ اعتقادی به تئوری های دایی جان ناپلئونی ندارم، عمیقاً بر این باورم که نباید از توطئه‌های آذری گرایان و اذناب طباطبائی غافل شد. چرا که اینها عدم پایبندی خود به موازین اخلاقی را بارها و بارها نشان داده‌اند.





نظرات() 

کدام گروه برای مذاکره با ایران بهتر است/ جمهوری خواهان یا دموکرات ها؟ سرویس سیاسی

نوشته شده توسط : قارانقوش
پنجشنبه 18 مرداد 1397-09:28 ب.ظ


سیدحمیدرضا کاظمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مذاکره ایران و آمریکا، اظهار داشت: همه دولتمردان آمریکا اعم از جمهوری خواه و دموکرات‌ها بعد از انقلاب با جمهوری اسلامی ایران عناد داشته‌اند و هیچ گاه صادقانه به دنبال مذاکره با ایران نبوده اند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران موضوع برجام و مذاکره با آمریکا را از یاد نبرده‌اند، بیان کرد: آمریکا در برجام پای امضای خود باقی نماند و با شدت بیشتری موضوع تحریم و فشار بر ملت ایران را دنبال می‌کند.

وی در خصوص پیشنهاد مذاکره ترامپ برای مذاکره با ایران، افزود: این پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا فرافکنی و عوام فریبی است، ترامپ از یک سو به دیپلماسی و برجام پایبند نیست و از سوی دیگر برای اینکه عوام فریبی کند به گونه‌ای در تلاش است تا القا کند که آمریکا آماده مذاکره با ایران است ولی تهران تمایلی به مذاکره ندارد.

کاظمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علی رغم میل باطنی خود در موضوع هسته‌ای پای میز مذاکره با آمریکا رفت تا مشکلات مردم حل شود، ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از برجام، در تلاش بودند تا ایرانی‌ها از برجام خارج شوند و دنیا به این نتیجه برسد که ایران به تعهدات خود پایبنده نبوده، اما جمهوری اسلامی ایران با تدبیر رهبری معظم انقلاب پای این موضوع ایستاد و چهره عهدشکن آمریکا را به دنیا معرفی کرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران باید بدانند، کشورهایی که با آمریکا مذاکره کرده‌اند اکنون با آمریکا مشکل دارند، گفت: مذاکرات کره شمالی و آمریکا به تازگی انجام شد ولی بعد از مذاکرات هم آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی آغاز کرد، زیرا آمریکا جهان تک قطبی را می‌خواهد.  





نظرات() 

سخنان شرم‌آور استاد بزرگ ادبیات فارسی؛ شاشیدم به این زبان محلی!!

نوشته شده توسط : قارانقوش
پنجشنبه 11 مرداد 1397-12:36 ق.ظ


استاد بزرگ ادبیات فارسی در یک سخنرانی، با خطاب وقیحانه زبان‌های غیرفارس، از لزوم ممانعت تدریس این زبان‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها سخن می‌گوید.

یول‌پرس: گویا انسانیت، ادب و عفت کلام منوط به داشتن یا نداشتن تحصیلات و  مدارک گوناگون نیست، می‌توان بی‌سواد و بی‌مدرک بود اما سخن گفتن از روی منطق و شعور باشد و در مقابل شخصی باشد که با انواع مدارک گوناگون دانشگاهی و تالیف انواع کتاب؛ ولی سخن گفتنش خیلی قبیح‌تر از لات‌ها و اراذل سرکوچه باشد همانند استاد بزرگوار زبان فارسی که برای زبان‌های غیرفارسی و به قول او محلی از واژه “شاشیدم به این زبان محلی ” استفاده می‌کند.

ماجرا چیست؟

اخیرا فایل صوتی از استاد زبان و ادب فارسی شفیعی کدکنی که به علت آوردن نام وی در کتب درسی برای مردم ایران نامی آشناست، منتشر شده که گویا این سخنرانی در تاریخ یکم خرداد ۹۷ و در دانشگاه تهران صورت گرفته است، که وی سخن گفتن از حق زبانهای دیگر به جز فارسی را توطئه هایی می داند که می خواهند اقوام را تحریک کنند که به سمت زبانهای به قول استاد کدکنی «محلی» شان بروند تا بعد براحتی آنها را نابود کنند.

روش این نابودی هم به قول استاد کدکنی به این شکل است که ابتدا به اقوام می گویند بیایید حق زبانهای خودتان را مطالبه کنید بعد که به زبانهای خودشان تحصیل کردند متوجه می شوند که زبانشان «محلی» است و اساسا کسانی مثل حافظ و مولوی و فردوسی ندارند و آنگاه در برابر شکسپیر و پوشکین و مانند آنها احساس تحقیر می کنند و به خودشان می گویند «شاشیدم به این زبان محلی» (کلمات استاد کدکنی است) و می روند سراغ زبان شکسپیر و پوشکین.

استاد در تائید سخنان خود مدعی می‌شود که با همین ترفند زبان فارسی را در هند نابود کردند و به آنها تلقین شد که به جای زبان فارسی شما باید زبان اردو یاد بخوانید و وقتی فهمیدند زبان اردو چیزی برای کشتی با شکسپیر و پوشکین ندارد، لذا زبان اردو را  نیز رها کرده و زبان کسپیر را یاد گرفتند و روسیه نیز همین سیاست را در آسیای میانه بکار گرفته و زبان روسی را جایگزین زبان‌های محلی می‌کند.

«شاشیدم به این زبان محلی» شاید باورتان نشود اما این ادبیات یک استاد زبان و ادب فارسی است، زبانی که چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران توصیه کرد اجازه ندهند ابتذال به زبان شعر آن وارد شود اما حال استاد همان زبان با ادبیات مبتذل خود در حال جولان دادن دا دانشگاه است.

البته باید گفت که “عدم تحصیل زبان مادری”، وجه اشتراک تمام کسانی است که اعتقاد دارند با آزادی عمل زبان‌های غیرفارسی در ایران، این زبان به سمت نابودی خواهد رفت، یعنی حفظ زبان فارسی در شرایط رقابتی ناسالم و به بهای نابودی تمام زبان‌های غیرفارسی.

این استاد دانشگاه در این سخنرانی مدعی می‌شود زبان‌های محلی بیشتر از چهار داستان نیستند که قدرتی برای کشتی گرفتن با ادبیاتی مانند آثار شکسپیر ندارند، که اگر ایشان به سخنان خود ایمان دارند چرا اجازه تقابل ادبیات مانند ادبیات تورکی، بطور بی‌طرفانه را نمی‌دهند و در حال یکه‌تازی با زبان خود در مقابل زبان تورکی به حبس کشیده شده، دارند، غیر از این است ادبیات فارسی به جز اشعار شاعرانی که وامدار حاکمان تورکند، جایگاهی در متون نثر جهان ندارد، آیا در میان متون نثر جهان مانند رمان، زبان فارسی جایگاهی داشته و دارد؟ آیا با واژگان سیاسی فارسی، می‌توان یک متن سیاسی نوشت؟ آیا با تولید واژگان میلیاردی می‌توان جایگاهی برای خود یافت؟ هدف از این سوالات تحقیر زبان فارسی نیست بلکه دعوت این استاد به تفکر در مورد تمام زبان‌هاست، همانطور که زبان فارسی در متون نثر حرفی برای سخن گفتن دارد، زبان‌های دیگر جایگاهی در میان میراث دیگر بشیریت دارند، اگر زبان فارسی شکسپیر و پوشکین ندارد، دلیلی بر نابودی زبان‌های دیگر نیست.

از طرفی سخن شفیعی کدکنی مبنی بر خلاصه شدن زبان محلی در چهار داستان، ما را یاد جمله یکی از افراد دیگر این دار و دسته می‌اندازد که گفته بود: “زبان آذری (تورکی آذربایجانی) را می‌توان در دو ترم آموزش داد” که نشان دهنده تغذیه همه این افراد از یک منبع مشترک است.

زبانی که استاد دانشگان آن خواستار قربانی کردن تمام زبان‌ا زیر پای آن را دارند، تا یک قرن پیش که پوتین پوشید و شلاق بدست گرفت، در تعامل با دیگر زبان‌ا و با حمایت حاکمان تورک به اوج رسید، کتاب نژادپرستانه و تورک‌ستیزانه شاهنامه فردوسی که امروز تبلیغش گوش فلک را کر کرده است در سایه سیاست دموکراتیک حاکمان تورک نوشته شد، نظامی گنجوی، خاقانی و مولانا شاعران تورک بودند که امروز زیر سایه آنها، ادبیات فارسی چیزی برای گفتن دارد.

بطورکلی زبان فارسی در وهله اول وامدار ورود دین اسلام به ایران و سپس حاکمان تورک است، زبان و تمدنی که قبل از ورود اسلام حتی یک تکه سفال شکسته و کتیبه برای ارائه به آیندگان نداشت، زیر پرچم و شعار برادری اسلام از بیابانگردی به تعقل و تفکر روی آورد و وقتی دیوان دموکرات حاکمان تورک به آن افزوده شد این زبان به تولید ادبیات روی آورد، حاکمان تورکی که با سکه‌های طلا و نقره‌اش، شاهنامه و دیگر شعرهای زبان فارسی سروده شده است، امروز عامل نابودی زبان همان حاکمان شده است؛ حکومتی که روزی خواجه نصرالدین توسی پرورش داده است، امروز به وحشیگری محکوم می‌گردد، دورانی که دوران اوج پیشرفت علم در ایران بوده است.

سخن آخر اینکه، استاد بزرگ ادبیات فارسی و دیگر دار و دسته این کرسی برای نابودی دیگر زبان‌های کشور، گاه دشنام بدهند، گاه تهدید کنند، گاه در ورطه سیاست بیاندازند و یا لابیگری، تا این زبان به عنوان حقوق انسانی تدریس نشود، یا روزی خود مجبور به قبول این واقعیت خواهند شد یا خود ملیت‌ها در مغز آنان فرو خواهند کرد.





نظرات() 

حضور جواد طباطبایی در تبریز؛ تبریز جای نژادپرستان تورک‌ستیز نیست

نوشته شده توسط : قارانقوش
پنجشنبه 11 مرداد 1397-12:31 ق.ظ


خبرگزاری‌های رسمی کشور از حضور سید جواد طباطبایی در تبریز به مناسبت سالگرد امضای فرمان مشروطیت (14 مرداد) خبر داده‌اند، شخصی که به عنوان نماد تورک‌ستیزی در کشور شناخته می‌شود.

به گزارش یول‌پرس، مدتی است که نام سید جواد طباطبایی به عنوان نماد تورک‌ستیزی، نژادپرستی و انکار هویت تورک‌ها در ایران شناخته می‌شود، فردی که با ارائه تئوری ایرانشهری، نه تنها وجود تورک‌ها در ایران را منکر شده است بلکه اعطای هرگونه حق و حقوق به آنان را خلاف مصالح کشور می‌داند بطوریکه وی در مصاحبه با مهرنامه، با پانتورک خواندن کسانی که خواهان آموزش زبان مادری‌اند، گفته بود: “پان‌ترکیست‌ها حرف بی ربط زیاد می گویند و افسانه می‌بافند و چیزی از پیچیدگی‌های سیاسی نمی‌فهمند.” یعنی از نظر ایشان تمام سیاسیون و نمایندگان مجلس و چند میلیون تورکی که خواهان آموزش زبان مادری هستند، همگی حرف بی‌ربط می‌گویند.

وی وقاحت را از این هم بالاتر برده و در قسمت دیگری از همین مصاحبه، با آذری خواندن و انکار هویت تورکی مردم آذربایجان، گفته است: ” مگر در زبان آذری چه منابع اساسی فرهنگ بشری وجود دارد که اینها میخواهند مدرسه آذری درست کنند! کل منابع ادبی موجود آذری را می توان در دو ترم برای پان‌ترکیست‌ها تدریس کرد.”

حال شخصی با این تفکرات قصد دارد روز یکشنبه در آذربایجان حاضر شده و در خانه مشروطه تبریز، محلی که جایگاه تجمع انقلابیون مشروطیت بود، سخنرانی کند.

لازم بذکر است چند ماه پیش نیز جواد طباطبایی قصد حضور در دانشگاه تبریز داشت که به علت اعتراضات دانشجویان لغو گردید اما بعد از چند روز بصورت مخفیانه و بدون اطلاع‌رسانی قبلی در این دانشگاه به سخنرانی پرداخت و حال حضور دوباره تئوریسین نژادپرستی و تورک‌ستیزی، توهین به تمام مردم آذربایجان و انقلاب مشروطیت می‌باشد لذا انتظار می‌رود مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، به عنوان متولی این مراسم هر چه سریعتر از ورود وی به آذربایجان خودداری نمایند.

زمان حضور جواد طباطبایی ساعت ۱۸ روز ۱۴ مرداد خواهد بود.





نظرات() 

نماینده مردم اورمیه تاکید کرد؛ زبان تورکی، زبان ۴۰ درصد ملت ایران است/ انتظار ما اجرای سریع اصل ۱۵ قانون اساسی است

نوشته شده توسط : قارانقوش
چهارشنبه 3 مرداد 1397-11:13 ب.ظ


نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی گفت: زبان تورکی، زبان 40 درصد ملت ایران است و از نظر قدرت زبان و دامنه لغات، افعال، قدمت و... قدرتمندترین زبان کشور ماست و باید به عنوان یک سرمایه بزرگ معنوی حفظ شود.

به گزارش یول‌پرس به نقل از نصر، “هادی بهادری” در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش در خصوص ممنوعیت آموزش به زبان مادری، گفت: اظهارات آقای بطحایی انسان را یاد بخشنامه های زمان رضاخان می اندازد که حتی صحبت کردن به زبان مادری را مدارس ممنوع کرده بود.

وی افزود: انتظار ما از وزیر آموزش و پرورش اجرای سریع اصل ۱۵ قانون اساسی است که تدریس زبان های محلی را در کنار زبان فارسی آزاد کرده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: زبان تورکی، زبان ۴۰ درصد ملت ایران است و از نظر قدرت زبان و دامنه لغات، افعال، قدمت و… قدرتمندترین زبان کشور ماست و باید به عنوان یک سرمایه بزرگ معنوی حفظ شود.

بهادری تاکید کرد: ما همچنان پیگیر تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات تورکی آذربایجانی هستیم و دولت باید با تاسیس این فرهنگستان زمینه را برای اجرا اصل ۱۵ و تدریس زبان تورکی آذربایجانی در مدارس و دانشگاه ها فراهم کند.

وی افزود: اظهاراتی نظیر سخنان وزیر آموزش و پرورش ناشی از تفکری غلط بوده و ناامیدکننده هستند و به جای اینکه به انسجام ملی کمک کنند در این شرایط خاص کشور، با چنین سخنان نابجایی سعی در تحریک برخی گسل ها دارند.

نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران متشکل از اقوام مختلف است و باید به حقوق همه اقوام ایرانی احترام گذاشته شود.

بهادری به نقش مردم آذربایجان در مشروطه، انقلاب اسلامی و جان بازی آن ها در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: چنین اظهاراتی از هیچ کسی پذیرفته نیست و پاسخ شایسته و قدرشناسانه ای به جانفشانی های مردم آذربایجان نیست.

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید سخنان خود را پس بگیرد و به جای چنین اظهاراتی قانون اساسی را اجرا کند.

بهادری در خصوص نحوه برخورد نمایندگان مجلس با وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از تعطیلات مجلس در اولین فرصت آقای بطحایی را به مجلس فرا خواهیم خواند تا در این خصوص توضیح دهد.





نظرات() 




درباره وبلاگ:



آرشیو:


آخرین پستها:


پیوندها:


پیوندهای روزانه:


نویسندگان:


آمار وبلاگ:


baghro@gmail.com





The Theme Being Used Is MihanBlog Created By ThemeBox
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic